Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kierowcy wjechali na 17 km nowej S1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Autor:

ep.

Data publikacji:
19-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

Do ruchu został oddany odcinek drogi ekspresowej S1 Dankowice – Bielsko-Biała oraz fragment tej trasy od miejscowości Brzeszcze do Dankowic. W sumie to 17 km nowej drogi.

Pierwszy z udostępnionych odcinków liczy 12 km długości. Za jego budowę odpowiadało konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. To trasa od Dankowic do węzła Hałcnów w Bielsku Białej (dawniej Suchy Potok). W ramach kontraktu zawartego w 2020 roku powstały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas, a poza tym m.in. 19 obiektów inżynierskich w tym wiadukty i estakady, para miejsc obsługi podróżnych (Dankowice Wschód i Dankowice Zachód), węzły drogowe: Stara Wieś i Hałcnów (Suchy Potok) oraz obwód utrzymania drogi Stara Wieś.

Wybudowane zostały drogi do obsługi terenów przyległych oraz zapewniające łączność z drogami niższych kategorii. Powstały również jezdnie dodatkowe i infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Prace w ternie ruszyły w 2022 r. Jak mówi wykonawca, w szczytowym momencie na budowie pracowało 900 osób. Jednym z największych wyzwań na budowie były trudne warunki geotechniczne. Nowy odcinek połączył się z już istniejącą trasą ekspresową w kierunku granicy ze Słowacją. Z kolei przebudowany w ramach inwestycji węzeł Bielsko-Biała Hałcnów łączy ekspresową jedynkę z drogą S52 w kierunku Cieszyna i granicy z Czechami. W przyszłości połączy ją także z Beskidzką Drogą Integracyjną do Krakowa.  

Razem w tym odcinkiem do ruchu oddany został 5-kilometrowy fragment drogi Brzeszcze – Dankowice. Ten fragment wybudowany został w ramach odcinka Oświęcim – Dankowice. Jego wykonawcą jest konsorcjum Porr i Duna Polska. Część tego odcinka (10 km) od Oświęcimia do węzła Brzeszcze została wraz z częścią obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44 w sierpniu tego roku. Pozostała część była gotowa jednak musiała poczekać na oddanie kolejnego odcinka, tj.  Dankowice – Bielsko-Biała Hałcnów. To właśnie nastąpiło.

Na odcinku S1 w stronę Oświęcimia obowiązuje ograniczenie tonażowe do 3,5 tony. to wynik porozumienia zawartego z samorządami. Ograniczenia zostaną zniesione po udostępnieniu do ruchu odcinka Bieruń - Oświęcim, co ma nastąpić jeszcze w tym roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij